Tågresan hem

Hejsan hejsan!

Igår (Söndag) åkte jag hem ifrån Skåne, vid klockan 10.00. Jag fick sitta längst in i  Hund Cupen. Det var 8 platser inne i där inne. Och när jag kom in satt en ung tjej där med två Border collie. En liten valp och en större. Och en kille i 25.30- årsåldern som satt vid en data.Jag klämde in mig där, och lade en filt på golvet under bordet där Lucky kunde ligga. När jag hade satt mig ner drog jag ut en tidning ur väskan och började läsa i den. När jag hade kikat klart så bad den unga tjejen mig om att få läsa den. Jag svarade såklart ja. Sen började vi prata om en massa. ALLT mellan himmel och jord, som man säger. Det visade sig att hon hette Felicia och hon var 19år, och gick i tredje ring. Hon trodde att jag gick i nian!? Herregud.. nej svarade jag! Jag går i femman! När jag sa det blev hon lite brydd. Hennes hund hette Alfons. Och den lilla hette Mixa. Men Mixa var inte hennes hund utan en kompis. Efter ungefär fyra timmars färd, så började det närma oss målet. Den stannade på Älvsjös tunnelbansstation. Ett X-2000 tåg som stannar i Älvsjö? Det har jag Aldrig varit med om förut.
Men jag skulle gå av vid Stockholm Central.
Felicia gav hennes mobilnummer till mig och jag gav mitt till henne.
Roligt att få en kompis. :)

// Gabbi


Kommentarer
Postat av: jacqie

Gabbi ärligt, jag tycker det är tråkigt när man inte sätter in bilder på det man har gjort eller så.. Det blir mycket roligare att läsa och kolla då! Hehe tips! //Jacqiiie

2010-03-11 @ 15:21:34
URL: http://jacqiiie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0