Tisdag

Helloj!

Idag gick jag till skolan, för jag skulle lämna Lucky hos Kerstin. Kerstin bor i ett jättejätte stort rött fint hus, hon hyr en del av huset av sin syster. Trädgården är alldelles full av blå skilla, som ligger över gräsmattan. Det är så fint nu när det kommer så mycket färg i marken. Vi hade Boel en lektion och vi pratade lite om "Jordens skapelse". Hon berättade säkert tre olika historier om hur olika länder trodde. Bland annat om Romarna och Kineserna. Sen fick vi i uppgift att jobba tillsammands två eller tre styckna. Jag Tove och Jacqueline jobbade. Då skulle man hitta på en egen Skapelseberättelse som man med hjälp av fantasin skrivit. Vi gjorde en "main-map"/idékarta. Vi hann skriva ganska mycket och bra saker på vår idékarta. När den är klart blir den nog jättebra, tror jag. Vi har börjat läsa lite om Adolf Hitler idag. Han dödade 6 miljoner människor. Han är ju skuk i huvudet. Grupp två, som jag är med i hade sy-slöjd. Under slöjden gick ALLT bara fel under symaskinsjobbandet! Jag kunde inte ens trä en maskin. Jag höll på en hel lektion med det. När vi kom ner skrev och puttade Alex på mig. Han är bara så himla jobbig! Han skriker som om han har damp! Sen springer han och ramlar alltid med flit för att få uppmärksamhet. I klassrummet ( innan lektionen börjat ) försökte Alexander kasta en kudde på mig, men såklart så prickade han inte direkt. Han gjorde sönder kulröret, det gick av på mitten. Jag garvade så fruktansvärt mycket..Det var så roligt. När vi hade Sandra som fröken förut, hade jag sönder vårt första kulrör. Med Jacqueline. Vi skulle göra en massa såkallad "musik" och då trummade vi på borden med pennor och jag tog kulröret och använde som marackas. Den gick ju såklart sönder, och jag fick köpa en ny. Sen så hade Philip.E sönder det jag köpte, och det som Philip köpt hade Alex sönder. Vad händer här näst?


         




//Gabbi :)


Kommentarer
Postat av: Linnea

Fin blogg! <3

2010-09-15 @ 18:50:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0